به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، عباس کرکه آبادی که دوشنبه 25 شهریور در در نشست تخصصی ارائه پایلوت سامانه جامع دهیاری های کشور با حضور معاون امور دهیاریها و همچنین مدیران کل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداریهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی، قم، زنجان، گیلان و قزوین سخن می گفت، اظهار کرد: با ایجاد و راه اندازی سامانه جامع دهیاری های کشور گام بزرگی در توسعه و نظارت های لازمه بر فعالیت هایی که در روستا های از طریق دهیاری ها کشور انجام می شود امکان پذیر می شود و خدمات بهتر به شهروندان انجام می گیرد.
وی افزود: این سامانه هم اکنون در سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور راه اندازی گردیده و حلقه ارتباطی بین نهاد های حاکمیتی، شهروندان و مدیریت محلی ایجاد خواهد شد .
وی اضافه کرد: در گام نخست پنج استان قم، قزوین، گیلان، خراسان جنوبی، زنجان به همراه خراسان رضوی که پیشگام این پروژه بود به عنوان پایلوت انتخاب و برنامه زمان بندی اجرای آن مورد توافق قرار گرفت .
کرکه آبادی در ادامه اظهار کرد: در این سامانه بخش های مختلفی شامل صدور پروانه، محاسبه عوارض، ارزیابی عملکرد دهیاری ها، مصوبات شورای اسلامی روستا و صورت جلسات آنها، حسابداری، بودجه و اعتبارات و نظارت بر پروژه های عمرانی بصورت الکترونیکی ایجاد شده و در مراحل بعدی اطلاعات و نقشه های GIS دهیاری ها تکمیل و درگاه پرداخت الکترونیکی نیز برای پرداخت عوارض و هزینه های صدور پروانه به آن اضافه می شود.
مدیرکل نوسازی، تحول اداری و فنآوری اطلاعات:
ایجاد سامانه جامع دهیاری ها گام بزرگی در توسعه نظارت عالیه بر دهیاری های کشور خواهد بود
مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فنآوری اطلاعات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: ایجاد سامانه جامع دهیاری ها گام بزرگی در توسعه نظارت عالیه بر دهیاری های کشور خواهد بود.
نظر شما